Rebranding z perspektywy strategicznej
Za nami drugie spotkanie grupy GZW Marketing, dzięki której przedstawiciele działów marketingu naszych przemysłowych firm klastrowych mają możliwość wspólnie wymieniać się wiedzą, doświadczeniem i inspirować do dalszych zmian. Tym razem tematem był rebranding, przez który obecnie przechodzi wiele firm z branży przemysłowej. Do tej pory temat wizerunku w tej gałęzi gospodarki był dość pomijany, teraz widzimy prawdziwą falę procesów transformacji, której towarzyszy m.in. pojęcie Przemysłu 4.0,.
Zmiany logotypów firm klastrowych
Wśród ostatnich procesów rebrandingu widzimy zmiany logotypów firm takich jak Plum, NAWARA, Respect Energy, Samasz, Punkt Drukarnia Technologiczna, Technology Applied, a w ostatnim czasie MALOW. Reprezentantka firmy MALOW, Marta Tarasiewicz, z-ca dyrektora ds. handlu, marketingu i rozwoju wyrobów, opowiadała o całym procesie transformacji i dzieliła się praktyczną wiedzą na temat pierwszych kroków, współpracy z agencją oraz późniejszej koordynacji działań. Jako Evoluma również jesteśmy już po roku od całościowego procesu rebrandingu, kiedy to skutecznie przeobraziliśmy się z Klastra Obróbki Metali i także mogliśmy podzielić się ciekawymi wnioskami.
Rebranding w Chorten Arenie
Spotkanie odbyło się na Stadionie Miejskim w Białymstoku - dzisiejszej Chorten Arenie, która przechodzi właśnie przez całościowy proces zmiany logotypu w związku z pozyskaniem sponsora tytularnego, o czym mogliśmy posłuchać w rozmowie z Adamem Szulc, który m.in odpowiada za ten proces. Stadion Miejski oraz Grupa Chortem oficjalnie podpisały umowę na okres 5 lat, a wartość całego kontaktu to kwota ponad 4 000 000 zł. W dniu spotkania na budynku montowany był akurat nowy logotyp.
Całość spotkania poprowadził Jakub Ponikarczyk z Branding Autentiko, którego agencja specjalizuje się w kompleksowym przeprowadzaniu firm przez cały proces rebrandingu, a także wspiera budowę, odświeżenie oraz rozwój marki w obszarach strategicznych, planistycznych i wdrożeniowych.
Podziękowania
Na spotkaniu 17. października byli z nami przedstawiciele firm: Technology Applied, Masterpress, Koncept, Punkt Drukarnia, Ideal Line, ChM, Grafs, Energy Nortle, Malow, Expert Team, Chorten Arena. Dziękujemy za wysoką frekwencję i aktywny udział w dyskusji!